skontaktuj się z nami
Zachęcamy do kontaktu i zadawania pytań.
captcha
UNICORN Szymon Kwiatkowski, ul. Grobelna 7 lok. 301, 95-200 Pabianice, NIP: 731-140-21-06
Co robimy

Nasze doświadczenie i wiedza pozwala nam czuć się specjalistami w dziedzinie, którą zwykło się określać mianem komunikacji cyfrowej. Jest to pogranicze między technologią a marketingiem, dziedzinami, które bardzo trudno połączyć.

My wiemy jak to zrobić.

Serwisy www/mobilne
Serwisy www/mobilne

Dziś nie wyobrażamy sobie praktycznie istnienia firmy czy marki bez jej obecności w Internecie. Klient szukając o nas informacji zaczyna od strony internetowej. Dlatego czytelna, aktualna strona www stała się kluczowym kanałem informacyjnym dla firm.

Od ponad 10 lat zajmujemy się produkcją stron www. To chyba najlepsza rekomendacja. Kiedy komercyjny Internet w Polsce się rodził, braliśmy w tym udział. Lata doświadczeń pozwalają nam czuć się ekspertami w tej dziedzinie.

Obecnie coraz więcej klientów korzysta z Internetu w urządzeniach mobilnych. Należy więc zadbać również o to, żeby oni nie mieli problemu z dotarciem do aktualnych informacji o naszych produktach, promocjach czy sieci sprzedaży. Najwygodniejszym rozwiązaniem jest zbudowanie serwisu internetowego, który dopasuje się do możliwości urządzenia, na którym jest wyświetlany. Ułatwia to aktualizację informacji, bo są one przechowywane w jednym miejscu.

Przykładem takiego serwisu jest właśnie ta strona, którą w tej chwili przeglądacie.

WIĘCEJ
Projektowanie interfejsów
Projektowanie interfejsów

Często twórcy różnego rodzaju aplikacji czy witryn internetowych zapominają o jednej ważnej zasadzie. Produkty te tworzymy dla użytkowników, nie dla samych siebie. To oni mają z nich korzystać i nie wolno im tego utrudniać.

Tworzenie interfejsu aplikacji, niezależnie od jej rodzaju, to chyba najważniejszy element procesu jej budowy. Należy przede wszystkim wczuć się w rolę potencjalnego użytkownika naszego programu.

Wyobrazić sobie jak chcielibyśmy go używać. Czego w pierwszej kolejności byśmy użyli, a co jest dla nas mniej istotne. Na to wszystko nakładamy cele komunikatu marketingowego i znajdujemy kompromis. Trzeba pamiętać, że piękne intro video znudzi się użytkownikom po drugim czy trzecim wyświetleniu. Przy kolejnych będą je traktować jako przeszkodę w dotarciu do informacji.

WIĘCEJ
Optymalizacja SEO
Optymalizacja SEO

Dzisiejsze działania marketingowe coraz częściej kierują się ku wyszukiwarkom. To od wpisania słów kluczowych w okno wyszukiwania konsumenci coraz częściej zaczynają poszukiwanie produktów czy usług, których potrzebują. Tego trendu nie można lekceważyć.

Dlatego projektując a potem wykonując nasze serwisy internetowe mamy to zawsze na uwadze. Odpowiedni układ informacji, dobrze skonstruowane nagłówki podstron, umiejętne tagowanie oraz poprawność kodu całej strony zapewni jej czytelność i wiarygodność w wyszukiwarkach.

Oczywiście odpowiednie wspomaganie za pomocą kampanii SEM jeszcze poprawi pozycję naszych treści, ale jest to już nieco inny rodzaj działalności.

WIĘCEJ
Projektowanie graficzne
Projektowanie graficzne

Każda firma ma swoją wizualną identyfikację. W najprostszej odmianie jest to logo, nazwa pisana wyjątkową czcionką, papier firmowy, wizytówki. Idąc dalej firma powinna zadbać o to, żeby również jej obecność w sieci Internet stanowiła wyróżnik na tle konkurencji.

Projektujemy witryny www, formularze dla klientów, interaktywne mapy, ministrony na potrzeby kampanii reklamowych, aplikacje konkursowe.

Staramy się przy tym pamiętać o odpowiedniej budowie interfejsu użytkownika oraz zapewnieniu przemyślanej architektury informacji, dbając jednocześnie o zachowanie należytej estetyki naszych projektów. Nie tworzymy projektów dla nich samych – zawsze myślimy o użytkownikach w pierwszej kolejności.

WIĘCEJ
Content management
Content management

Czyli zarządzanie treścią. Niby coś prostego. Otrzymujemy treści, zdjęcia, filmy, które mamy umieścić na stronie internetowej za pomocą udostępnionego narzędzia typu CMS. Jednak każdy, kto zajmował się tym dłużej wie, że może się to okazać dość skomplikowaną w realizacji czynnością.

Przede wszystkim stajemy w obliczu mnogości narzędzi do zarządzania treścią. Mamy tu do czynienia z rozwiązaniami open-source (WordPress, którego osobiście kochamy i działa on tu w tle tej strony, Drupal, Joomla itp.) oraz pokaźna ilość narzędzi komercyjnych.

Każde z nich ma swoje zalety, ale nie brak im też wad. Sztuką jest poznać je wszystkie i odpowiednio z nich korzystać. Mamy doświadczenie z wieloma z nich. Dodatkowo – potrafimy wykonać dedykowane systemy CMS dostosowane dokładnie do potrzeb danej aplikacji.

WIĘCEJ
Integracja systemów
Integracja systemów

Często spotykamy się z problemem przekazywania danych automatycznie między dwoma lub więcej systemami. Oczywiście zawsze można pójść najprostszą drogą i przenosić dane ręcznie, ale przy długo działających aplikacjach lub dużych ilościach wymienianych informacji, to nie jest optymalne rozwiązanie.

Najlepiej wtedy połączyć systemy wspólnym interfejsem. To więcej pracy na początku, ale dobrze zbudowana warstwa pośrednicząca w wymianie danych funkcjonuje potem jako bezobsługowy automat.

Na początku badamy możliwości utworzenia takiego interfejsu, następnie, na podstawie specyfikacji systemów, przystępujemy do budowy odpowiedniego oprogramowania. Technologie użyte w łączonych systemach nie mają praktycznie znaczenia. Potrafimy zintegrować każdy system, chyba, że jego autorzy nie przewidzieli takiej możliwości.

WIĘCEJ
Architektura informacji
Architektura informacji

Dobry serwis internetowy to taki, który nie potrzebuje podstrony z mapą serwisu. Dlatego przy tworzeniu struktury należy bardzo dokładnie ją przemyśleć. To od niej zależy, czy użytkownicy łatwo znajdą to, czego szukają. A ci, którzy nie wiedzą czego szukają, od razu znajdą ofertę, która może ich zainteresować.

Często kluczowa jest tu kategoryzacja informacji, nadanie im odpowiednich słów kluczowych, podział treści między tworzone przez nas działy czy sekcje.

Nawigacja po serwisie internetowym powinna być czytelna i łatwa w użyciu. Nie każmy naszym klientom rozszyfrowywać piktogramów, rozwijać pięciu poziomów w menu, nie każmy im – cytując klasyka – myśleć.
Nasze doświadczenie pomoże ułożyć odpowiednio informacje na każdej stronie internetowej niezależnie od jej przeznaczenia czy rodzaju treści, które zawiera.

WIĘCEJ
Doradztwo IT
Doradztwo IT

IT stało się pojęciem bardzo szerokim. Kryje się pod nim z jednej strony zaawansowana inżynieria oprogramowania, specjalistyczne systemy naukowe, ale też help-desk sprzętu komputerowego w firmie z drugiej strony. W każdym razie jest to ogromny zasób wiedzy do opanowania.

Możemy pomóc dobrać dostosowane do potrzeb odpowiednie narzędzia, programy, rozwiązania systemowe, bazy danych. Wskażemy mocne i słabe strony konkretnych rozwiązań czy systemów. Zarekomendujemy partnerów lub dostawców, z którymi dobrze się współpracuje. Ponad 10 lat doświadczeń w tym zakresie daje nam komfort łatwego poruszania się w szeroko pojętej tematyce IT.

Social Media Marketing
Social Media Marketing

Modna ostatnio tematyka. Każda firma czy marka chce być obecna w serwisach społecznościowych. Każdy chce mieć profil na Facebooku, Google+, NK, komunikować się z użytkownikami na Twitterze czy Blipie, posiadać piękne albumy zdjęć produktów na Pinterest, publikować treści video na YouTube.

Ale czy na pewno to przynosi jakieś efekty? Tak. Ale tylko jeśli działania te będą prowadzone w sposób przemyślany i będą nakierowane na osiągnięcie konkretnych celów.

Najpierw ustalamy co dana firma chce osiągnąć prowadząc działania w mediach społecznościowych, a potem dobieramy do tego odpowiednie narzędzia oraz intensywność komunikacji. Zawsze realnie staramy się szacować możliwości dostarczania unikalnego własnego contentu i przewidywać efekty, jakie to przyniesie.

WIĘCEJ
Bazy danych
Bazy danych

W wielu przypadkach stworzenie odpowiednich struktur danych jest kluczowym elementem tworzenia aplikacji. Chodzi o zapewnienie naszym produktom odpowiedniej wydajności, skalowalności i optymalności. Jeśli nie dołożymy staranności na tym etapie, to – paradoksalnie – duża popularność naszej aplikacji może oznaczać poważne kłopoty.

Dlatego zawsze przykładamy należytą uwagę do danych i sposobu ich ułożenia w bazach. Często operujemy na bardzo złożonych strukturach, które wypełnione są dużą ilością danych.

Optymalizujemy już działające systemy, potrafimy zaplanować i przeprowadzić migrację dużych zbiorów bez szkody dla działania systemów. Ale też chętnie zaprojektujemy wszystko od nowa, zachowując wszelkie standardy i dobierając odpowiednie technologie.

WIĘCEJ